måndag 10 november 2008

Inget förenar så som lite hederligt hat!

Yes, förra veckan ställdes Gamestation för första gången någonsin in pga. att Malin helt tappat rösten. Så kommer det naturligtvis inte bli den här veckan och vi tycker det är dags att återuppliva programmets gamla härliga interaktiva anda.

Ikväll pratar vi därför om det som ligger alla varm om hjärtat. Nämligen hat.

Vi vill höra från ER lyssnare, inte bara via kommentarer utan även era fagra röster, vad stör ni er på i spelens värld? Vilka fenomen (som exempelvis att man inte kan använda händerna för att greppa saker i fps, eller random encounters i RPGs) stör ni er till döds på? Stort som smått, genreöverskridande som enskilt spel, ta detta tillfälle i akt att göra er röst hörd i etern!

Vi kan tyvärr inte lägga ut vårt nummer för allmän beskådan för vår allsmäktige stationschef säger nej. Så ring inte oss - vi ringer dig! Om du är intresserad av att snacka med oss så maila ditt nummer till oss här på Gamestation via vår fenomenalt krångliga G-mail! gamestation.falun@gmail.com

Naturligtvis kommer man även kunna kommentera som vanligt!

Vi hörs klockan sju!

32 kommentarer:

Anonym sa...

Nånting jag tror dom flesta någon gång reagerat över är när spelkaraktärer görs helt handikappade genom att dom inte kan hoppa över till exempel staket, eller i värre fall trotoarkanter och liknande.
Detta är så förbannat störande när folket med motorsågar och automatkarbiner befinner sig på samma sida staketet som en själv.

Anonym sa...

Jag minns när jag knarkade NHL 2003 en sommar, och AI:n är verkligen ondskefull i det spelet.

När jag kämpat och pressat och svettats i tjugo minuter och ÄNTLIGEN fått in pucken i mål så visst FAAAAN petar de in pucken i mitt nät i nästa anfall!

ÅÅÅÅÅÅÅH

Och nej, jag vet inte ens vad det är för riktnummer till Finland, så jag är tyst. :p

Anonym sa...

Hey, börjar lyssna nu. Missade början pga internetproblem.

Anonym sa...

Satan, det vägrar gå igång för mig.

Anonym sa...

Förresten, kommer ni spela min önskade låt?

Anonym sa...

äsch, klart dem ska vara på samma sida av staketet, svårt att spöa skiten ur dem annars!

Anonym sa...

Eller Sverige menade jag ju. Blev lite fel. :)

Anonym sa...

Duh, missade första kvarten...

Anonym sa...

Hatar ondskefulla checkpoints, eller ickexisteradnde checkpoints snarare. Vill inte spela om en jobbig bana när man dött för 49:e gången x(

Anonym sa...

Ashley i RE4 kan vara lite jobbig.

Men hatar inte henne. :P

Anonym sa...

När man inte får spränga skallen sina störiga vänner i spel när dom ska hålla på och snacka ointressant handling i 20min
aka Half Life 2


Lagom jobbigt när Dagger blir döv
neee, quistis va dum

Anonym sa...

Charlotte i Castlevania PoR hade egentligen inte behövt vara med. Under hela kampanjen var hon nästan bara med när det behövdes.

Anonym sa...

Gisslorna i Counter Strike: Condition Zero är ju så förbannat jobbiga, helvette, här smyger man sin väg bakom fiendens linjer till dom, osså börjar dom ropa och skrika så att det hörs över hela banan

Anonym sa...

Raiden i Metal Gear Solid 2 är ju den drygaste jävla stroppen som funnits i spelvärlden. Vill aldrig någonsin se honom mer i hans äckligt tighta läderdräkt...

Anonym sa...

Jag hatar små och snabba fiender i spel. Expelvis de minsta Flood-varelserna i Halo eller Manhacks i Half-life 2.

Anonym sa...

Jag blir så förbannad på Halo 3 eftersom det inte sparar automatiskt vid checkpoints utan att man måste trycka "quit", förbannade jävla skit att jag typ kört 20 timmar nu utan att klara det för att jag är så van vid att den ska spara automatiskt

(va mycket fel jag skriver hela tiden
*Dagger stum
*spränga skallen av*)

Anonym sa...

Alltså.. dem mest störda AI-characters som finns är alla jävla survivors i dead rising. Ge dem en kniv och dem tror dem är Rambo och.. blir i nio fall av tio uppätna!

Anonym sa...

The Elders Scroll: Oblivions värld är gigantiskt. Att söka igenom hela tar många, många timmar. Men spelet kan självklart inte vara oändligt. Vad har de valt att sätta som gräns, istället för en hög bergsvägg eller ett gigantiskt hav? Man möts av en osynlig vägg samt en text som förklarar att man inte får fortsätta. Helt värdelöst.

Anonym sa...

En annan störande grej i fps är när man ska klättra upp för stegar och karaktären fortfarande har vapnet framme i skjutläge, ser så fruktansvärt fult och ologiskt ut, speciellt under multiplayer-matcher. Förkommer iofs mest i lite äldre spel, såsom Halo 1.

Anonym sa...

Nej. Raiden äger. Även i tvåan.

Anonym sa...

Nej jag klarar mig verkligen utan Raiden. Tvåan som fyran så är det verkligen ingen kille som passar. Att gå från stenhårda kedjerökar-Snake till ballongdansarkillen är en stor miss. Cartwheelsen är något som sitter och gnager en fortfarande hahaha.

Anonym sa...

Fast tickers i Gears 2 är inte så jobbiga egentligen. Bara att rulla bakåt om de kommer nära!

N00bs

Anonym sa...

Det va fantastiskt när jag spelade Final Fantasy VIII där jag hade jättestora problem med någon boss, och farorna i det spelet blir ju starkare om man själv är högre level.
Så jag tränade hur mycket som helst, och bossen blev bara svårare och svårare, så det slutade i slutändan att jag laddade en gammal sparfil och var jättelåg lvl, och då va bossen jättelätt

Anonym sa...

Mario är ett stort hatobjekt. Att gå från Mass Effects underhållande sarkasm och klockrena citat som: "I just saved you from a nasty prison shower scene!" till den feta rörmokarens ständiga "Wooohooo!" och "Its me! Mario!" är som att gå ner i utvecklingen.

Anonym sa...

Jag älskar fåren som står på bron i Eternal Sonata. Liksom de är FÅR man kan bara KNUFFA BORT DOM. Men istället måste man muta dom med mat. Jätteroligt.

Anonym sa...

Jodå, japanska i Eternal Sonata.

OCH POLKSA I THE WITCHER!

Anonym sa...

Seymoure i FFX är nog den fulaste karaktären någonsin.

Anonym sa...

Phoenix Wright frisyr =P

Anonym sa...

Haha, nej, inte något jag riktigt märkt i The Witcher, det med brösten.

Men urringningarna ser väldigt suspekt djupa ut ibland. :p

Anonym sa...

Öhh, var är Raiden på fulhårslistan? Seriöst ni klankar på Snake när Raiden finns med gråa tanthår...

Anonym sa...

Raiden äger. Tyst.

Anonym sa...

HÅÅÅÅKAAAN