måndag 24 november 2008

Att vara aktuella

I Gamestation har vi under snart ett år kört med temabaserade program. För att testa på något nytt tänkte vi försöka vara aktuella, ta upp det som är nytt.
Diskutera det som nyligen hänt i Tv-spelsvärlden. Självklart kommer inte de temabaserade programmen att försvinna, men vi pröva det här nu och funkar det bra blir det en skön blandning framöver!

Ikväll snackar vi om NXE, Xbox 360's uppdatering av operativsystemet och online-funktionen även kallad Xbox Live. Vi ser närmare på Gears of War 2 och ett av de första spelen som stödjer 360's avatar-system, A Kingdom of Keflings.

Utöver det blir det fokus på de fasta punkterna: Recensioner, lista, visdomsord och den otroligt spännande meningslösa tävlingen mellan mig och Malin.

19 kommentarer:

Anonym sa...

på plats

Anonym sa...

lyssnar...
bara det inte blir för mycket Xbox 360...

Anonym sa...

ni hörs

Anonym sa...

Jag hör röster i mitt huvud.

Anonym sa...

8D Kompisen min var ju den som var längst fram i kön till Hideo Kojima. Hon fick ett MGS IV limited edition. Så nu har hon 2 sådana, signerade!

Anonym sa...

Nu är jag här ^_^

Anonym sa...

Jag föredrar OS:et på PS3.

HAHAHAHAHA (era fattiga jävlar) ;D

Anonym sa...

Avatarer är ganska värdelöst när folk inte ens försöker göra så att de liknar sig själva.

Anonym sa...

Det har väl sålts några miljoner Wii bara för att nån provat det hos sin kusin och tänkt "vad roligt att sitta och göra roliga gubbar det vill jag också jag köper nog en Wii".

Tror nog inte 360 lyckas med det.

Anonym sa...

Nej, hon drog dit kl 3 i varma kläder. Kan mycket väl vara hennes kompis som kom dit senare! Ska fråga

Anonym sa...

"Tror nog inte 360 lyckas med det."

X360 behöver kanske inte någon gimmick för att sälja =P

Ärligt talat, Wii:s spelutbud är horribelt.

Anonym sa...

Updatering:
Min kompis känner hon som vann tydligen. Lite lätt iallfall, hälsat på varandra vid diverse spelevent

Anonym sa...

Lite sen, men ska bli roligt att lyssna. : )

Anonym sa...

Kefling låter kul , måste tanka nu.

Anonym sa...

Hur skulle KOTOR vara om man skulle tvingas till att spela en förutbestämd karaktär? :P

Anonym sa...

Men hela grejen med KOTOR är att det ju är JAG det händer med. Skulle aldrig ha fått samma känsla i TWISTEN om jag skulle ha spelat en förutbestämd karaktär. För då skulle det ju ha hänt någon annan, inte jag.

Anonym sa...

inga spoilers!!!! (GoW2)

Jag har lovat att inte spela spelet förräns på fredag.

Anonym sa...

True Blood är rena sexserien.


SANNINGENS SVÄRD! Yes! Riktigt bra.

Anonym sa...

Sorry for my bad english. Thank you so much for your good post. Your post helped me in my college assignment, If you can provide me more details please email me.