måndag 1 juni 2009

Avsnitt 46

Ja mina damer och herrar. Kära lyssnare. Ikväll blir det ett historiskt avsnitt. Det är nämligen sista gången vi sänder från regementet tillsammans, Cricke och Malin. Vi började måndagen den 28 januari 2008 med ett experimentellt direktsänt radioprogram om tv-spel i vår studentstudio. Nu ca ett och ett halvt år senare står vi för sista gången tillsammans i studion, med 45 avsnitt bakom oss.

Det skulle vara riktigt roligt om så många lyssnare som möjligt är med oss ikväll, gamla som nya. Minns med oss, skrattar med oss. Vi tänker snacka om Gamestations dagar, framtidsplaner, och spelen vi spelat och älskar. Sedan vill vi ta tillfället i akt och uppmärksamma er lyssnare om varit med oss sedan start och gjort detta möjligt.

Vi börjar sända klockan 19:00, glöm inte det!

117 kommentarer:

Suomi sa...

bäst för er att ni fortsätter med GameStation!

bleunt sa...

Hoppas det är en förändring, snarare än ett regelrätt avslut. Jag behöver två podcasts! Jag lyssnar bara på spelradion och gamestation, liksom.

För övrigt är det ju ett gyllene tillfälle för er att täcka Microsofts konferens nu. ;)

Anonym sa...

Hörs et något ur sändningen? Jag är misstänksam mot vår feed!
/// Malin

fenks sa...

Fenks är här och gör comeback som lyssnare!

Robin sa...

INTE SISTA!!!:(

Suomi sa...

lolz^^

Anonym sa...

Jag är iallafall med er, fastän det inte säger er något.

Suomi sa...

Palla om detta ska vara det sista GameStation avsnittet:S Då blir jag fan förbannad

Suomi sa...

a precis fan dig Malin! Allt är ditt fel!

Unknown sa...

Nu är jag här.
blev (som vanligt) strul med lösenordet så jag kunde inte komentera innan.
anyway, synd att det blir sista avsnittet :(
Kan ni inte försöka fixa ett special nummer nån gång? :P
Om det går...

Suomi sa...

Det ska fan vara Live Streaming!! Det är ju det osm gör detta så speciellt^^

Robin sa...

gör det live!!

Swedish Dante sa...

Haha... arbetslös? welcome to the club! ;P


Nej! Det ska vara Live!!!

fenks sa...

Ni passar bäst live.

Suomi sa...

VI VILL HA GAMESTATION! Så det måste fortsätta och det måste vara LIVE!

Robin sa...

sorry....:(

Anonym sa...

Hoj igen får vara anonym nu robbanfoxer

Swedish Dante sa...

Jag kommer kolla Live på Microsoft Press Konferens så det kommer bli svårt att lyssna samtidigt... =/

krark sa...

Hade nästan känts lite sorgligt att missa sista avsnittet

Pascal sa...

Jag hade blivit sur om det inte hade varit den!

Anonym sa...

OH I LOVE THIS SONG!!! Men gillar inte stellet..

Suomi sa...

Men jag har ju sagt att det ska vara som det alltid har varit! Live! Nu har vi avslutat den punkten:P

Swedish Dante sa...

Alan Wake är det spel som jag vill veta något mer om. Och så klart som ni säger så är det Metal Gear ryktet som jag vill få reda på om det är sant...

Hoppas finnarna (Remedy) tar sig till E3 och ger oss lite mer info om Alan Wake. ^^

Anonym sa...

Inspelade program är en dålig idé. Ni får lösa livesändningarna på något sätt.

Necrotwilly sa...

Nån som vet nå bra spel till PS1 som inte är FFVII? köpte nyss ett PS1 för 150 spänn!

Anonym sa...

RobbanFoxer skriver: det kommer ju ett nytt metroid till wii på E3

fenks sa...

NI hoppas för mycket på MGS4/5

Suomi sa...

Ärligt talat så tror jag inte att det kommer komma något MSG till 360. Det kommer nog däremot komma ett samtidigt som PSP Go släpps

Necrotwilly sa...

DSI ägerr!!!!!!!!!!!!!! lovar. många tror att det inte är mycket bättre, men det är det!

Anonym sa...

ROBBANFOXER SOM ÄR ANONYM FÖR ATT INLOGGNINGEN FATTAR INGET SEJER: NECTRO SPYRO OCH CRASH 1,2,3 och bash och resident evil

fenks sa...

On the go???

Go!

Suomi sa...

Btw så kommer Final Fantasy VII släppas till PSN inom snar framtid

Suomi sa...

Vart ifrån ser ni konferanssen?

Swedish Dante sa...

Fan jag vill ha FF 7 på xbox Live haha =P

Suomi sa...

Alla PS3s kan spela PS1 spel!!!! Det är PS2 spelen som inte går att spela!

Anonym sa...

robbanfoxer skriver: twitter suger!!

Swedish Dante sa...

Woot? Gå bara in på den här länken:

http://video.ign.com/streaming/e3-2009/#


Snaaart börjar det!!!! =D

Nej, prata bara om Bill Gates a la Xbox

Necrotwilly sa...

lagglagglagglagglagg!!!!!

Unknown sa...

Swedish Dante: jag föredrar http://xbox360.ign.com/articles/988/988356p1.html så kan man lyssna på Gamestation samtidigt ;)

Anonym sa...

robbanfoxer skriver: ibland kan det hända att när jag cyklar så försöker jag göra en turbo så jag försöker slira:P

Hurvilo sa...

Tänkte bara poppa in och säga tack för ett superfint program! Läs gärna upp min kommentar så att jag kan höra din i efterhand! :D

Ty nu tittar jag på Master Chief och kompani.

Anonym sa...

robbanfoxer skriver: jag har faktiskt prövat på att simma som Link funkar ej så bra LOL

Anonym sa...

Vilken sida hittade ni livestreamen på?

krark sa...

Hände nån gång att jag funderade på att att dra ner persiennerna eftersom det lyste på skärmen, men ångrade mig eftersom jag ändå snart tänkte ladda i spelet jag spelade och då skulle ju persienn-nerdragandet vara ogjort.
Hejdade mig själv någon minut och tänkte igenom min tankebana ordentligt

Anonym sa...

robbanfoxer: låter som en lite scene från the simpsons:P (tetris snaket)

Suomi sa...

Man vet ju inte vad Ganondorf gör varje gång han blivit fängslad i realms osv

Necrotwilly sa...

Robbanfoxer: Ibland tänker jag på motorstorm när jag cyklar, och där bromsar man ju så man flyger genom luften, svänger, sen gasar man på som fan. lyckades ASBRA med det nyss, fick jävlig fart!!!

Anonym sa...

robbanF sejer: menar snackar:T

Suomi sa...

Fan jag som inte har spelat klart Twilight!

Anonym sa...

lets log in robbanfoxer mohahahahhaahahahahhaha!!!

Anonym sa...

en sak innan jag loggar in så blev jag spoilad på youtube av punch out wii :(

Unknown sa...

Enligt LEVEL är det inte frågan om ett Zelda spel som blir officiellt på E3, frågan är tydligen hur många :P

Suomi sa...

klaga fan inte på Spirit Tracks! Det är ju ännu ett spel att försöka sätta in i den redan kuvade tidslinjen!

arg gubbe sa...

vahha ds har bättre prestanda än N64

Robin sa...

HOJ IGEN :.p

Necrotwilly sa...

I senaste level stod det om zelda: Frågan är inte om det kommer ett nytt zelda, frågan är hur många spel det rör sig om.

fenks sa...

Jag är rejält sugen på Spirit Tracks.

Phantom Hourglass är en av DS:ens bästa spel.

Uppföljaren kan inte misslyckas.

Suomi sa...

Nu är iaf E3 igång^^

Suomi sa...

Tony Hawk hehe din fule fan vad gör du där med en udda kontroll:P

Suomi sa...

Vill på peka att skateboarden är till alla formaten!

Suomi sa...

Nu blir det lite om CoD6

Necrotwilly sa...

METALLICA RULEZZ!!!! 'nuff zed!

Suomi sa...

Gameplay på Modern Warfare 2!!!!!!!!!

fenks sa...

köp ps3 malin

mgs4
trico
killzone 2

Suomi sa...

Så om du köper PS3 så kan jag adda din PSN^^

Suomi sa...

Castlevania next.gen kommer vara 3D spel! Till 360 och PS3

Robin sa...

ds borde ha mer 3d spel snälla ge mig en lista med 20 spel....

Suomi sa...

Oh MY Fucking God!!! nu får vi se mer om Final Fantasy 13!!!!

fenks sa...

Njä 2D är passar bättre på DS.

Suomi sa...

lugnt jag håller er uppdaterade:P

Robin sa...

dom ska göra ett nytt mario

Suomi sa...

Nu blev det mer gameplay av FF13

Robin sa...

sonic sega super star racing heter det sej det snabbt 4 gånger :P

Suomi sa...

Vi får FF13 i nästa sommar

Suomi sa...

Det var bara någon dude som spelade igenom demot:P

Robin sa...

U DID IT !!! GRATTIS TA EN KAKA OM DU HITTAR DEN heheheheh....;P

fenks sa...

ni kan analysera nyheter

Suomi sa...

hehe ett racing spel... som man kommer ha användning om sina avatarer:P dvs de är förarna

Robin sa...

DO IT!! jag vill se coolayd mario!!
(saften som ha sönder väggar helatiden)

Suomi sa...

och nu får man se crackdown2 trailer och publiken jublar

Suomi sa...

What the FUCK LEAFT 4 DEAD 2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Suomi sa...

Där fick vi se en trailer på nya splinter cell

Suomi sa...

Crysis 2 ja, med cryengine 3 om det är de du menar cricke

Robin sa...

jag vet inte om det visas på E3 men det kommer ett nytt megaman i nes form som är ett shoot them up.

Anonym sa...

Det är inte samma trailer, dom har bara jävligt bråttom!

Necrotwilly sa...

Håller med dig malin, the sims 2 kan man bara bli förbannad på!!!

Robin sa...

VEM URKAR SIMS IGENTLIGEN....?

Necrotwilly sa...

You have no chance to survive, make your time.

Suomi sa...

Splinter cell gameplay ser riktigt läkert ut:P tur för dig malin att E3 kommer ligga ute på youtube:P

Necrotwilly sa...

Många blir avskräckta av zero wings intro, så dem spelar det inte, vilket är synd för det är ett bra spel faktiskt.

fenks sa...

Vad du är fördomsfull Malin.

Pascal sa...

Forza 3!

Necrotwilly sa...

Det är ju synd att barn som växer upp i casual-stream kommer tro att Sims är spel. snyft.

Suomi sa...

Forza 3^^

Robin sa...

det är 8 bitars som man åker i rush och skuta ner shit!

fenks sa...

The Sims...

Suomi sa...

Kan man inte kunna ta kontakt med er?! typ msn eller så:P

Robin sa...

HEJDÅ:(

fenks sa...

hejdå Robban

Necrotwilly sa...

GAAAAMEEEEESTAAAAAAAATIIIIIIOOOOOOON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! VAHAHAHARFÖHÖHÖR!!!!!!?????!!!!!!

Robin sa...

alske@hotmai.com??

Suomi sa...

What nu ljuger de på E3?! de säger att forza 3 är snyggaste racing spelet i konsol världen. när det är typ bekräftat att grand turismo 5 är det

Suomi sa...

Malin du måste bli mer aktiv på Gamereactor!!

Robin sa...

kommer saknar detta!!!!!!!! kan jag få någons msn??

Pascal sa...

Halo ODST nu!

Suomi sa...

åh nej inte HALO det suger...

Necrotwilly sa...

Email: AQ.maniac@hotmail.com

Robin sa...

min är robban-foxer@hotmail.com

Suomi sa...

gameplay på ODST

Suomi sa...

xsuomix@hotmail.com

Robin sa...

adda dig nu cricke!!

Suomi sa...

dumma er att ni kommer sluta! hej då, jag ska stalka er !

Pascal sa...

Yeah! \m/

Necrotwilly. signing off. sa...

Hejdå för denna gång, alla som vill, lägg upp era emails så vi kan stay in touch.

Anonym sa...

Oxol@hotmail.com är min MSN

// Oxol

skriver som anonym för jag loggades ut och kommer inte in igen. :(

Pascal sa...

Glöm inte och kolla in Crickes Pixelpod nu då!

http://www.pixelplayer.se/pixelpod.php?id=5

Pascal sa...

Alan Wake :D