måndag 18 maj 2009

Avsnitt 44

Ikväll ska vi snacka om våra förväntningar om E3-mässan som går av stapeln 2 Juni. Vi kommer diskutera och spekulera om vad som kommer visas och vad vi verkligen vill se! Som vanligt vill vi att ni lyssnare bidrar med era intressanta åsikter under programmets gång via lyssnarkommentarerna på bloggen!
Kommer Microsoft lansera sin rörelsekänsliga-kontroll? Kommer Wii-hjälmen? Duke Nukem Forever? Peter Jackson's Halo? Ja frågorna är många, och vi ska försöka besvara dem så gott det går!

51 kommentarer:

Unknown sa...

Skriver detta nu medan jag kommer ihåg det; Har hört att det pratas om att Valve ska ta hand om Duke Nukem Forever.
skulle vara trevligt

Cricke sa...

Mycket intressant rykte Oxol!

Hurvilo sa...

God afton!

Jag förväntar mig att både Mass Effect 2 och Dragon Age: Origins ska explodera på E3. Det förstnämnda lite mer än det senare dock.

Förväntningarna på båda är löjligt höga från mitt hål. Eftersom Bioware ju är bäst i hela världen.

Hurvilo sa...

Och så vore det ju intressant att se en demo av The Old Republic också.

Hurvilo sa...

Electronic Entertainment Expo. :P

uuuuuaaaaaarrrrhhh sa...

Jag förväntar mig att en okänd man vaknar upp bakis och avklädd i mitt gästrum i sommar, because this is SPARTA!

Agneta sa...

Vi har aldrig varit i Kupolen! Ligger det i Sparta?

sexxxy_baby999 sa...

Hur skriver man kommentarer i er blogg?

agge å sexy baby sa...

CP? jag är ju CP!!!!

Hurvilo sa...

:D

Nä men Waldo's People var bra. Tyckte i alla fall jag. :'(

Sexy_baby999 sa...

Kan jag få er bloggadress så jag kan skriva kommentarer till er?

Suomi sa...

Vi kommer antagligen få se mer av Final Fantasy XIII spelen, God of War 3, Något nytt från Capcom(förhoppningsvis Devil May Cry 5)

Två som älskar tv-spel JätteMycKEt sa...

varför är mario huvudfiguren i mario ochinte luigi eller bowser till exempel?

Unknown sa...

Vet någon om kingdom hearts kommer visas på E3??

Unknown sa...

kingdom hearts till ds"

gröten sa...

Vilket är ert favotitspel?
Booboobiboo

Sexy_Baby999 sa...

Jag har hittat hit nu, det var inget! Tack för all hjälp.

Suomi sa...

om de ska visa Kingdom Hearts så önskar jag att det blir Kingdom Hearts 3 till PS3

gröten sa...

Vi vill att ni ska säga det i KÖR! Säg det i kör!

ett troll sa...

Musiken till halo är skitbra, Det är Incubus som gjort den. Kan ni spela den? den låten som heter follow.

Suomi sa...

Jag vill se något ifrån Ninteno, typ nytt Zelda, Mario, Metroid, och mer av det nyligen utannonserade Pokémon Soul Silver och Heart Gold som är re-make på silver och gold

Hurvilo sa...

Angående musik och spel så tänker jag alltid Twilight Princess när jag hör Cool Vibes med Vanilla Ninja. Youtuba! :)

(tänk Midna, och att dom sjunger om henne)

Unknown sa...

vem var det som gjorde boom blox då??

trollet sa...

vad ska ni göra efter att ni sänt radio? ikväll.

Unknown sa...

red steel 2 kanske kommer upp..

Suomi sa...

Jag är en gamer, och wii är en familj/party konsol och inte hardcore gameing

Shingshang sa...

har ni spelat "super killer on a good thriller?" Det nya spelet på PS3.

Unknown sa...

kanske let tapp eller vad det hette..

Hurvilo sa...

No More Heroes tycker jag iofs utnyttjade wiimoten galant. Likaså MadWorld. Men överlag har jag tröttnat på wiimoten. Man blir ju trött i armarna av att spela!

Pikmin 3 borde ju faktiskt utannonseras av Nintendo nu. Det är länge sedan Shigge sade att det var under utveckling.

Ett nytt spel från Monolith vill jag även se. Men inte FEAR eller Condemned. Utan No One Lives Forever!

Suomi sa...

det som är älskvärt med wii är brawl och mario kart. och dens virtual console

Unknown sa...

jag vill inte se mer rabbids en rabbids go home

Hurvilo sa...

Det där spelet som Suda 51 ska utveckla i samspel med Shinji Mikami och som ges ut av EA har jag också varit nyfiken på länge. Ska bli intressant att se vad som blir av de kombon.

Suomi sa...

Jag vill inte se bajs på E3, dvs nått om halo. tyckte att serien borde ha stannat efter 2an då den fortfarande var bra. Men jag vill se något nytt horror survival co-op spel som resident evil

tv-spelsnörd sa...

Vad pratar ni om när ni spelar låtar? det är lite orättvist att vi inte får höra det, tycker jag.

Suomi sa...

Visst ta det privat xsuomix@hotamil.com
mig kan du argumentera med^^

Unknown sa...

GO KEYBOARD CAT!!

Unknown sa...

urk PSP

tv-spelsnörden sa...

Kan ni göra en sverker olofsson imitation innan programmet är slut? snälla!

Suomi sa...

simons quest är det sämsta spelet av alla castlevania spel

Unknown sa...

jag kollar bara på simpsons på tv nu...:P

Hurvilo sa...

Jag tyckte om Postal 2. :D

Klockrent slut med Magnolia-katter som regnar och att mam mördas av sin fru.

Men visst, det var ju trasigt på de flesta sätt och vis. Men ändå roligt.

Unknown sa...

dom kan inte klaga på wii spel som är för 18 år.
Finns ju perental controll

Trollen i skogen sa...

Ni regerAR Precis som tekken 3! vi älskar er!

Unknown sa...

men paper mario serien gör narr av hela jävla mario serien i en prat bubbla.

Unknown sa...

vad är ni för fan-boy/girl typ nintedo eller??

Unknown sa...

jag kom ihåg phychonauts fast jag dog hela tiden av björnen

Hurvilo sa...

Nå, nå, nå, nu ska vi inte trashtalka PS3. :P

Jag har bara en handfull spel till den än, men Uncharted, MGS4, Ratchet & Clank och Killzone 2 är suveräna.

Och KZ2 är bättre än Gears of War! :D

(för att inte tala om utbudet det kommer att ha i år, Sony kommer nog vinna konferenskriget. Infamous, Heavy Rain, God of War 3, Ratchet & Clank: A Crack in Time, Uncharted 2)

De, förutom Infamous, kommer att gå varma på E3. :)

Suomi sa...

PS3 äger allt och alla, bäst prestanda och den har nästan lika många exklusiva spel som 360n. Och den håller.

Suomi sa...

dead rising 2 kommer komma till PS3

Unknown sa...

men hissarna på mirrors edge dom är DRYYYYYGA!!

Hurvilo sa...

I dagsläget anser jag att Sonys förstapartsstudior är överlägsna Nintendo och Microsoft. Mest för att MS har sålt alla sina.