måndag 20 april 2009

40 avsnitt med skratt och tekniska problem

Ikväll firar vi 40 avsnitt av Gamestation! Vi började för ett och ett halvt år sedan att sända vår direktsända radio om tv-spel. Nu är vi inne på vår tredje säsong och vårt fyrtionde avsnitt! Vi tänker ta tillfället i akt och fråga ut er trogna lyssnare och nykomlingarna om vad ni tyckt varit bäst och sämst under dessa 40 avsnitt? Vi ser tillbaka och minns med er lyssnare i centrum! Kom ihåg att kommentera aktivt i bloggen under programmets gång!

Dessutom snackar vi vad vi spelat och inte spelat och lite annat smått och gott.

69 kommentarer:

Necrotwilly sa...

Ja, jag är redan här! Vad är klockan...? oj! 18:20?? lite väl tidigt kanske, men jag är här i god tid!

fenks formerly known as ässet sa...

Mmmmmmhmmm... lyssnar.

Necrotwilly sa...

Alla med här?

Necrotwilly sa...

OJ! måste ju bara tipsa om att det är RETRO TV-SPELS FESTIVAL i bollnäs, på teaterverkstaden här. fredag till lördag!

fenks sa...

wat

var är alla?

Devlan sa...

Jag är jävligt här.

Hurvilo sa...

Ja men jag är ju här.

Hurvilo sa...

TOBIAS WIBORGH!

Jag tycker fortfarande att Zelda-avsnittet är bäst. :)

Och Kratos.

Necrotwilly sa...

Malin och Cricke! Uppdatera bloggen ungefär var tionde sekund så att ni ser alla kommentarer!

Farbror Atlas sa...

Yay! Jag är nästan i tid.

Mer Outcast och The Neverhood till folket. Eller inte. Men underskattade och fina spel.

Necrotwilly sa...

Nån som har spelat det skitgrymma spelet XIII? det är ett Cel-shadat FPS serietidningsspel. (det är alltså baserat på en serietidning) Grymt spel!

fenks sa...

Jag har XIII ja. Grym grafik.

Necrotwilly sa...

Tack fenks, Varvat det? är på tredje rundan nu...

Devlan sa...

Tror ni att Dead space och professor layton bla bla bla är värdiga mina pengar? Är inte långt från att slänga iväg en beställning men 800 kronor är inte en piss i missisippi för en fattig vilsen liten tonåring.

Och så, vad tror ni om Bayonetta? *spyr*

Necrotwilly sa...

Spoiler om XIII! kolla INTE om ni inte vill höra slutet!

I slutet på XIII så blir det: to be continued... och det är väl från 2003? UPPFÖLJARE!!! UPPFÖLJARE!!! UPPFÖLJARE!!! UPPFÖLJARE!!! UPPFÖLJARE!!! UPPFÖLJARE!!! UPPFÖLJARE!!!

Robin sa...

JAG VILL ATT TEMAT SKA VARA 64 BITARS OCH MIN VÄN VILL HALO 3... ITS YOUR DESTINY...

Hurvilo sa...

Dead Space är förra årets bästa actionspel! Yeah!

Och Layton är bra.

Farbror Atlas sa...

Professor Layton is teh shit. Skönt att det dessutom är mer spel i serien på ingång snart även till oss stackars européer.

Necrotwilly sa...

http://www.amazon.co.uk/Take-2-Max-Payne-PS3/dp/B00200LTSU/ref=pd_sim_vg_h__24


VAD ÄR DET HÄR!!!?!?!?! alla max payne spelare, FÖLJ LÄNKJÄVELN OCH HÄPNA!!!!

Devlan sa...

Vad är det att häpna över? Är inte särskilt insatt precis.

Robin sa...

har någon testat tingle roosy rupee land?? vill faktiskt pröva det men fatter bara inte om det är ett rpg som är i turn based, eller rpg som i zelda.. please tell mee!!

Necrotwilly sa...

Jo devlan, i Max payne 2 (2003) blev vi lovade en uppföljare, och det här är ju MP3!!!

Hurvilo sa...

Rosy Rupeeland är ett småtrevligt light-Zelda med en homosexuell man i glasögon som man möter på nu som då. Värt att spela bara för det.

http://retry.se/text.php?id=1317

Min recension där.

Robin sa...

ugglan är skit creepy.

Devlan sa...

Fast att max payne varit utannonserat är ju ingen nyhet. Rockstar som ligger bakom.

Robin sa...

har någon spelat overlord // en annan som inte är robbanfoxer;P

Hurvilo sa...

Lite random Gamestation moments från toppen av mitt huvud:

RÄKAN
HÅKAN
FISKFETISCH
DE KONSTIGA TÄVLINGARNA SOM INTE HADE NÅGONTING MED NÅGOT ATT GÖRA

Jag måste lyssna om ett par avsnitt (om jag skulle kunna) för att minnas fler. :'(

Hurvilo sa...

Nya Outrun på PSN/XBLA är för övrigt skitbra. <3

Necrotwilly sa...

OOOH! goro-postmannen i Majoras Mask:

zzzz... Air has turned moist. Goro. tomorrow is rain. Goro goro. zzzzz...

Devlan sa...

Spelmusik när den är som bäst.

Robin sa...

en random gerj som bara kompå:
spelade rythm heaven på min gba emulator och det är en sak jag bara sejer.... ett wario ware med rythm.

aidsbrain sa...

oj, vad fan gick inte mobillarmet igång för? Här nu ivf efter notis på facebook!

Det bästa med programmet har såklart varit interaktiviteten mellan lyssnare och hostar. Programmet känns personligt typ!

fenks sa...

trevlig musik

Devlan sa...

Förresten är ju 90% av alla karaktärer i majoras mask utflippade, om jag nämner en kommer jag sitta och skriva i timmar om spelets storhet så jag drar ett streck där.

Robin sa...

soryy för min fel stavning för jag skriver för snabbt.

Robin sa...

hände igen :,(

Robin sa...

XO NOOOOO dont leav!! då kommer vell fet-steffe ta över:,(

Robin sa...

mask förseljaren

gubbe sa...

sluta spamma robert

Robin sa...

jag har aldrig testat majoras mask men...... det verkar inte så bra med 3 dagars skiten!!

Necrotwilly sa...

Eftersom ni alla är så sköna så får alla adda mig på MSN, eller till er Hotmail etc. och gärna skicka klagobrev på allt jag lägger upp på internet, från kommentarer här till youtube videos.

AQ.maniac@hotmail.com

Hurvilo sa...

Stone Tower (som Cricke fastnade på) är bästa Zelda-templet ever. :)

Robin sa...

sorry... vill inte vara en spammare lol

Robin sa...

adda mig med robban-foxer@hotmail.com

aidsbrain sa...

;____;

Robin sa...

samtidigt kan ni adda mig på ACCF (animal crossing city folks)
om ni har det........;P

Necrotwilly sa...

Håller med Hurvilo. Är det inte bara GRYMT coolt när man får vända uppochner på hela templet? det blir som ett helt nytt tempel!

aidsbrain sa...

lol, kontaktannonser på Gamestation.

Nytt område ni försöker slå er in på? ;)

aidsbrain sa...

Skies of Arcadia <3

Måste hitta min Gamecube kontroll ;__;

Necrotwilly sa...

Ett fordon man vill färdas i: Clouds Motorcykel i AC!!!

Robin sa...

varför en sko??use 2 SKOOOOR!!

Hurvilo sa...

Tuffaste fordonet:

THE PLOW från Carmageddon. Men Don Dumpster! GOTCHA! o.s.v.

aidsbrain sa...

Jag tycker Reinfeldt är söt :3

Sen har vi Göran Hägglund som är snyggare en ett riktigt vackert ko-juver <3

Sveriges regering äger ju!

Hurvilo sa...

Viska gärna resten av programmet. ;P

Robin sa...

FÖRSTA GÅNGEN JAG TESTA MARIO BROS 3 VAR PÅ SUPER MARIO ALLSTAR PÅ SNES.... lol???

Robin sa...

men är majoras mask något som är värt att köpa för 1000 wii points??
HATAR TID PÅ SPEL!!! gammla donkey kong 64 minnen...

krark sa...

Damn this, missade för att jag varken kom in på gp eller loading
fanfan

Necrotwilly sa...

Psycho Mantis I AM PSYCHO AND CAN PREDICT EVVRYTTHANG!! ALL UR MUVES R BELONG 2 MII!!! switch your controller to contr. port 2...


En till då!: RAYDEN, TURN OFF THE CONSOLE NOW!!!

Robin sa...

om Reinfeldt är söt så är jag ett ko-juver!!

aidsbrain sa...

om du är ett ko-juver är jag pedofil

Robin sa...

random question: vilken är eran favorit power-up på megaman??

Necrotwilly sa...

Men robban ÄR faktiskt ett kojuver...

Robin sa...

om du är pedofil så acseptera vad du är?? (BARA ETT SKÄMT TAKE IT EASY)

Necrotwilly sa...

Metal man är ju bäst, cricke, man kan ta ner nästan VAD SOM HELST. och ammon tar typ aldrig slut.

Robin sa...

HALO 1 MULTIPLAYER är bättre en kebbab!!!

gubbe sa...

lugna ner dig robert

aidsbrain sa...

Ok, accepterat. Brb, ska ut till dagiset bredvid och locka barn med godis.

(Åh f-zero <3<3)

Necrotwilly sa...

Fråga, HUR kan MUTE (alltså typ, tyst.) city, vara den bästa låten i hela F-zero?!?!

Necrotwilly sa...

Ja, Synes nästa vecka då då. Kom ihåg att titta förbi i bollnäs Fredag-lördag, RETRO-TV-SPELS FESTIVAL!!!