måndag 16 februari 2009

Ach nein!

Eftersom vi är ett omvärldsanalystiskt radioprogram liksom ett nördigt tidfördriv för er som gillar eran webbradio kan vi ju inte ignorera att idag var startskottet för PirateBay-rättegången. Så vi hamnar lite off-topic i första delen av programmet, då vi snackar fildelning, IREPD och dylikt. Kan man stoppa piraterna? Vad kommer en fällande dom för TPB att göra? Vad tycker ni om nedladdningen, kära lyssnare?

SEN pratar vi landskap, scenarion och villapriserna i Fable 2!

KOMMENTERA I DET HÄR INLÄGGET DOCK!

Shiiet nu måste jag rusa till studion om det ska bli något program alls!

Höres!
/// Malin

44 kommentarer:

Anonym sa...

Nu ska det allt lyssnas, har missat alltför många ggr.

Anonym sa...

på plats, trot eller ej.

Unknown sa...

In time! :)
dock fungerar inte min internet uppkoppling som den ska, så var femte minut slutar den fungere :/
Men man får stå ut helt enkelt.

Anonym sa...

PC-spelbranschen har väl tagit ganska mycket stryk pga. piratkopiering?

Anonym sa...

Jag tänker inte gå igång på det här ämnet, förlåt, det blir jobbigt att stoppa då.

Kan väl säga att jag är pirat dock, ser IPRED som idioti etc.

Unknown sa...

Man hör ju "Islam is the light" ganska bra, men om jag inte hade hört någon skulle säga det skulle jag inte märka det

Anonym sa...

Finns det åldersgräns på religion? :P

Om bebisen vill säga Islam is the light så får den väl det.

Unknown sa...

Spore var väll väldigt vanligt att ladda ner?

Anonym sa...

Yay! För en gångs skull så är jag hemma för att lyssna på er. :)

Anonym sa...

TPB har inte gjort något fel alls då jag tycker det ska vara fullt lagligt att uppmana och ge möjlighet till brott.
Ipred är skit som bara begränsar vår frihet vilket är det absolut sista åtminstone JAG vill

Anonym sa...

Jag behöver nog inte säga något.;)

Anonym sa...

Tycker ipred är ett sjukt maktmissbruk vilket bara kommer spåra ur och bli värre om det får fortgå

Anonym sa...

Jag tror aldrig man kommer kunna kontrollera illegal nedladdning utan att ta iväg friheten och integriteten från internet, vilket skulle vara ett sorgligt steg i männsklighetens historia

Anonym sa...

Jag syftade på låten, tänkte att ni klarade er bra utan mitt pro-Lisa Miskovsky-snack.;)

Anonym sa...

Ska IPRED-lagen alltså påverka folk som laddar ner lagligt också?

Anonym sa...

Nu ska vi inte klanka ner på hashpuffare :(

Anonym sa...

Angående Pirate Bay så tycker jag att det är helt rätt att gå efter skaparna, om man nu måste gå efter nån.

Jag blir lite arg när folk går efter någon som laddat ner Hip Hip Hora.

Anonym sa...

Du har rätt, brottsprovokation är olagligt i Sverige.

Anonym sa...

Varför skulle man vilja leta efter ett band som låter som linkin park O_o

Anonym sa...

Kanske vi börjar prata spelmiljöer nu? :P

Jag skulle iaf vilja bo i Sigil från Planescape: Torment. Alltså tänk, det finns portaler ÖVERALLT som kan aktiveras av VAD SOM HELST. Man skulle helt enkelt inte kunna vara helt säker på var man vaknar nästa morgon. Vilket vore awesome men även ganska jobbigt.

Anonym sa...

Själv skulle jag vilja bo på Blood Island från The Curse of Monkey Island. Jag menar det finns sjöbusar, en försäkringsförmedlare på kyrkogården, Kannibaler och en tjusig strand. Allt man kan önska sig med andra ord.

Unknown sa...

På tal om portaler skulle jag vilja ha en sån där "pistol" som den i Portal.
Gillar världen i Mirrors Edge, designen där.
Och Hyrule!
Att jag (nästan) glömde det!
Nice :)
Hmm, Kanske Hyrule med många höga hus med gälla färger och portaler i? :P

Anonym sa...

Skulle gärna bo i divi-dead[smile]

Anonym sa...

I Sigil finns en bar som heter the Smouldering Corpse där man kan se på en kille som brinner hela tiden. :) Och övertyga hans flickvän att krama honom. Så att hon börjar brinna.

Anonym sa...

Jag skulle nog vilja bo i Tarant, huvudstaden i Arcanum: of Steamworks and Magic Obscura. Tungt industrialiserad stad med saker som händer överallt ;>

Eller the Capital Wasteland, just pga spänningen i en post-apokalyptisk värld. Och kunna skjuta saker (mutanter/ghouls) med gott samvete.

Skulle även kunna tänka mig bo i Tamriel, landet i Elderscrolls IV.

På någon lugn ö i Wind Waker kanske?

Eller möjligtvis Rapture, innan det förfaller och är en "utopi".

Jag kan inte välja ;__;

Anonym sa...

På ämnet bandesign finns flera av de typ bästa banorna någonsin i Psychonauts.

The Milkman Conspiracy, den där mexikanska byhålen och Napoleons shackbräde är bara så, så bra. :)

Anonym sa...

Divi-dead.
Ett peka och klicka spel utspelat på en skola där folk är väldigt trevliga när dom inte dör eller deltar i konstiga kulter, eller har anfall.
Fråga mig inte hur dom fick in allt det där i en handling i ett porrspel...

Men mysig miljö

Anonym sa...

Oh, nu kom jag på en till, framtids-Casablanca i Dreamfall: The Longest Journey. Verkar vara så tillbakalutad stämning där.

Anonym sa...

Skulle nog kunna tänka mig att bo i en liten stuga på valfri äng från Flower också, kanske inte lika mycket fart och fläkt som på Blood Island, men väldigt avkopplande om inte annat.

Unknown sa...

Internet lade av för mig
Vad är det för lista?

Anonym sa...

Valfri stad i Carmageddon. Orka bli överkörd hela tiden!

Anonym sa...

Jag skulle inte vilja bo hemma hos Alma från F.E.A.R

Anonym sa...

Gta vore ju balls 2 teh walls, med tanke på om man bor i en spelvärld så får väll spelets regler gälla också. fett att gå hem och spara vid sin diskett och sen bara ladda när man dör

Chris Radsby sa...

Jag skulle inte vilja bo i något hus i Fatal Frame.

*pixelplayer.se forever!

Anonym sa...

Jag skulle vilja bo i en pokémon värld^^

Anonym sa...

Fast jag skulle också i och för sig vilja bo i Konoha! Kanske en blandning mellan Konoha och Pokémon ^^

Anonym sa...

jag kommer inte lyssna på erat sista program då :(

Anonym sa...

HELL YEAH Cricke du ska väl gå på IDOL audition

Anonym sa...

Jag skulle inte vilja bo i The Zone i S.T.A.L.K.E.R. - lite väl farligt. Och det finns inte en enda kvinna där.

Anonym sa...

Grönlandsbasen från Penumbra vore verkligen inte bra för nerverna. :P Och kallt!

Anonym sa...

Jag skulle inte vilja bo i SIMS världen, jag menar jag skulle inte förstå vad folk snackar om och jag skulle behöva förlita på nån "Gud" att hjälpa mig gå på toa!

Anonym sa...

Ni har inte tagit upp något om Street Fighter IV

Anonym sa...

Vill bara påpeka att ert program ÄGER!

Anonym sa...

Det var ett äggstremt bra progarm BTW så var det jag som var Anonym:P