måndag 19 januari 2009

Nu kör vi igång igen!

Nu kör vi igång vårat första avsnitt för år 2009. Vi säger farväl till 2008 genom att snacka om de spelen som berört oss mest under året, främst alla spel under spelhösten där det regnade titlar. Dessutom siar vi inför det kommande året, snackar om spelen som verkar intressanta och våra förväntningar på dem.

Vilka spel kommer att äga och vilka kommer att suga? Vi har svaren!
Dessutom de fasta punkterna som vanligt.

Detta och mycket mer i säsongspremiären av Gamestation!

64 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen blir livet värt att leva igen ;)

Anonym sa...

Äsh, ska äta om en kvart :/
jaja, jag hinner nog lyssna ett tag senare iaf :)

Anonym sa...

Oj, vilken tur att du hette "Radio" på msn Cricke! Annars hade jag aldrig kollat loadingbloggarna för att se efter om det var säsongsstart för Loading då jag planerat att jobba lite idag (jobbar hemmifrån).

Underbart att ha er tillbaka, aidsbrain taggar 5 minuter i tid!

Anonym sa...

säsongsstart för Gamestation skall det såklart stå, mitt fel.

Anonym sa...

Det här får inte missas, årets första radiosändning.

Anonym sa...

såja

Anonym sa...

Tredje säsongen, ni börjar bli veteraner! :D

Anonym sa...

Ja, tredje säsongen. :D

Anonym sa...

Få inte igång Hurvilo nu :(

(erat snack om The Witcher)

Unknown sa...

ni försvann!
jag hör inget! :O

Anonym sa...

Ja men jag gillar ju The Witcher.

Och eftersom Enhanced Edition faktiskt är en ENORM FÖRBÄTTRING av originalspelet så får det räknas som ett nytt spel! :)

Men rent allmänt tycker jag inte att spel som släpps igen bör vara med på en GOTY-lista. Mass Effect och Portal är 2007. Inte 2008.

Anonym sa...

Jag är lite efter och ser väldigt mycket fram emot S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky (ja, fortfarande). Jag beställde CE:n från Storbrittanien för några dagar sedan och hoppas att den anländer inom en snart framtid.

Anonym sa...

Frostexx: Skäms.

Anonym sa...

TheJames: Jag vet, och jag utger mig för att vara stalker-fantast. Hyckleri nästan.

Unknown sa...

värkar som jag har en knasig uppkoppling, ni försvinner då och då i 20 sekunder åt gången :P
-------
Om de uppdaterar spel lite mer kan de gott vara med på en GOTY lista igen, men men då gäller det att de uppdaterar ganska mkt :P

Anonym sa...

VA? Inte HD??? :O

Anonym sa...

Men gud Malin, först din PSP och sedan din TV! :'(

Anonym sa...

För några chekpoint?!

Jag håller med er, det är precis lagom många chekponits.

Unknown sa...

Min TV gick sönder för nån vecka sen också :/
skärmen ser intryckt ut...
----
Mirrors Edge är ÅSM
----
Och nu är det mat, kommer snart ;)

Anonym sa...

Att slåss snackar dom ju inte emot. Isolera och ta dem 1 åt gången.

SKJUT INTE DOCK TÄNK PÅ ACHIEVMENT!

Anonym sa...

Shoutgun:et är ändå ett rätt så skönt vapen, särskilt i slow-mo.

Anonym sa...

I ME då.

Anonym sa...

Man hör väl Faith trippa precis innan en kant också.

Anonym sa...

Spelet är roligare andra gången. =D För då är det inte så frustrerande.

Anonym sa...

Det är ju inte Faith som anklagas för politiker-mordet. Är ju hennes syster som Faith försöker rentvå...

:(

Anonym sa...

Jag skulle ha den här låten i min spotify-spellista, om det gick. Den består i stort sätt bara av Lisa Miskovsky, nästan.

Anonym sa...

Storyn var helt obetydlig för mig i Mirror's Edge. Och att mellansekvenserna var så fult gjorda gjorde inte saken bättre. =/

Tycker ändå det är värt 8/10.

Anonym sa...

Jag tycker att GoW 2 är grymt mycket roligare än GoW 1. Trevligt att karaktärerna faktiskt visar lite känslor.

Anonym sa...

Jag tycker att Vattenmonster ser ut som något från Harry Potter, den är cool men passar inte in.

Anonym sa...

Fordonsmomenten och början av akt 2 är det enda svaga i Gears of War 2.


(notera punkten som fint staterar end of discussion :) )

Anonym sa...

De har ju hållit på att fixa det i mer än en månad.

Jag har gått tillbaka till GoW 1..

Anonym sa...

Jag höll på att gå igång på Fable där, tur att jag stoppade mig. Måste jobba ://

Kortfattat, jag gillar Fable II sjukt mycket och det finns jättestarka scener (den innan the final showdown med Lucien). Kanske inte så jävla djupt, men då kan du väl spela Mass Effect.

Anonym sa...

Min dator blev så glad över Deionarra Theme att Firefox kraschade.

Jag gillar Fallout 3. :) Även om rollspelandet är lite väl lätt. Jämfört med The Witcher.

Anonym sa...

Men man kan ju slå tunnel snakes medvetslös. ;)

Anonym sa...

HALF LIFE 2 EPISODE 3, snälla annonsera det :(

Det jag spekulerar som GOTY 2009 är väl Resident Evil 5. 16 Mars är så långt borta :')

Faxtor sa...

PIKMIN 3 är det enda spelet värt att spela år 2009!

Anonym sa...

Mafia II, Dragon Age: Origins och Resident Evil 5 hör tveklöst till årets mest intressanta spel enligt mig.

Och Killzone 2. Men det har jag redan klarat! :p

Anonym sa...

New Super Mario Bros 2 vill jag ha. =(

Men Nintendo vill väl klämma ut ännu mer ur NSMB. =(

Anonym sa...

Jag vet inte vad man ska säga om 2009, inga spel är ju utannonserade än. Men ett nytt zelda/mario kommer såklart utannonseras.

Anonym sa...

Sen vill jag ju att Layton 2 ska översättas till engelska och gärna komma snart.

Anonym sa...

Bytt ut Leon?

Chris kom ju före Leon.

Ju.

(och han är mer badass)

Unknown sa...

RE: Degenerations heter den ;)
Gillar der :)

Unknown sa...

Den menade jag :P

Anonym sa...

Förhoppningsvis är skärmen delad horisontalt i co-op-läget. Att spela splitscreen på en skärm som delas vertikalt är förfärligt.

Unknown sa...

Leon hade visst en hund i Resident Evil 2s beta version

Faxtor sa...

Skulle inte Bioshock få fem "uppföljare"?

Anonym sa...

The Frostexx:

splitscreen-en i RE5 är väldigt dålig. Två små fyrkanter och massor med svart utrymme. (testade det japanska RE5 demot)

Guendolin sa...

Här hittade jag en bild:
http://www.destructoid.com/elephant/ul/116303-1568252-468x.jpg

Anonym sa...

Oj, God of War III glömde jag lite. Men den första trailern var verkligen inte imponerande. Såg ut som ett PS2-spel i HD. Lite grann.

Anonym sa...

Killzone 2 har lite för stor Hype.

Kommer inte döda Halo, inte i närheten av GOTY, kommer vara längst nere på topp tio-listor som bäst.

Där, jag sa det.

Unknown sa...

Texten i Banjo Kazooie förstorades inte mycket IMO.
Simon postade en bild på splitscreen från RE5

Anonym sa...

Blev CP. :P Simon /jag) är Guendolin. Bilden är på RE5 splittscreenläge.

Anonym sa...

Wii motions plus borde ha varit inkluderat från början, i kontrollen man fick med när man köpte wii 06.

Anonym sa...

Är ju precis det som är det tråkiga med Mass Effect. Att det måste vara ett spel också, det enda man vill göra är ju att prata. Det man längtar efter mellan stridsmomenten.

:(

Faxtor sa...

Twilight Princess = Bästa Zelda-spelet ever!!! Jag tycker ni skriver en hyllningslåt till spelet till nästa vecka! :)

Anonym sa...

Heavy Rain får råda bot på det.

Hoppas jag.

(Angående stridsmoment och prata med andra)

Anonym sa...

Angående action i spel så är jag väldigt glad över att utvecklarna vågade göra hela Tomb Raider: Underworld utan bosstrider. :)

Plattformandet och pusslen dominerade, alltid.

Faxtor sa...

Farenheits slut var värdelöst, så var glad att du inte spelade färdigt!

Anonym sa...

Det finns ju flera slut i Fahrenheit.

Anonym sa...

Uncharted? Varför nämner ni inte Uncherted? (angående Awsome PS3-spel)

Anonym sa...

Skulle faktiskt säga att bläckfisken är ett pussel. Den sitter bara still och viftar lite tentakler ibland, tills man knuffar en jättestor sak i huvudet på honom.

Faxtor sa...

fenks sa...
Det finns ju flera slut i Fahrenheit.

Jo, men jag menar med allt med Orange Clan och det jävla struntet och cyborgen och allt möjligt

Anonym sa...

Det är populärt, ni måste vara kvar.

Unknown sa...

Vänner på väg ;)